Sunday, November 1, 2009

oh mr.T

hadirmu
memberikan sebuah impak yang besar di dalam kehidupanku
telah lama ku menantikan kehadiranmu di sisi
keberadaanmu menceriakan sepertiga malamku
walau apa jua keadaanmu
aku setia menanti dan menunggu
kau datang kepadaku

hadirmu
seperti sebuah magnet yang cukup kuat
yang mampu menarik lori-lori balak di Kinabatangan
*walaupun balak tersebut bukanlah besi tapi lorinya ada jugak besi-besian kan?*
aromamu membakar jiwaku
membangkitkan aku dari tidur yang lena
lalu membawaku ke alam realiti penuh makna

hadirmu
membakar lidahku
merangsang deria rasaku
mengkecurkan air liurku
menerangkan penglihatanku
menegangkan otot-ototku
mengaktifkan musculoskeletalku
mengakhiri penantianku

hadirmu
setelah sepertiga darab dua tahun kita tidak dipertemukan
akhirnya
membawa kepada jejak kasih di meja makan
aku tidak dapat menahan perasaan
air mata dititiskan
tatkala aku me'ngap' dirimu ke arahku
oh mr.TENGGIRI
aku merinduimu!

No comments: