Friday, September 18, 2009

sudah lama tidak meng'update' dengan yakin

fuh!baru abis packing barang nak balik kampung.and maen ddr buat kali terakhir sbelum bcuti slama sminggu.kira psediaanlah untuk kenaikan lemak yg melampau hari raya ni.skang badn terasa sgt berat dan debab.tapi bila xmakan nasik muka cengkung cam nenek kebayan.argh sgguh bingung!makan nasik stengahlah.boleh x?

baru perasan lama gila x update dgn yakinnya.ya ya ada jugakla tp mngarut2 ja.haha.sesungguhnya sy amatlah busy rakan2 dan taulan sekalian.harap maaflah.kalaw x busy pn,bila da tulis tajuk,trus blank.padahal before that idea dtg mencurah2 ke ladang gandum.haih.sgt byak yg nak dikongsi bersama pembaca sekalian.kalaw ada pembacala hehe.tp xpa sikit2 lama2 jadi bukit.lepas tu dah jadi bukit xlarat nak daki.smpi bdaki2.eh eh apakah aku mngarut ni.!

ok2.sok nak balik melaka untuk raya.sgt bosan!i don't like celebrating my raya there.it has been 2 years in a row,celebrating eid without the real ketupat made from pulut dibungkus gn daun kelapa (i guess) and not the instant one.and without my nenek comel..:'(..i miss my granny.



inilah dia nenek sy yg comel bak kata nanad.hehehe.kembang semangkuk nenek aku.i think this is the last eid we celebrated together before I came to shah alam to further my study.beza beraya kat melaka gn kunak is...sana xramai sgt org..kalaw kat melaka..pergh.boleh runtuh rumah arwah atan aku.gn budak2nya lagi..its not that i dont like kids.i loovveee kids!but not the mengada2 one.rasa mcm nak lempang ja.or sumbat bunga api ke mercun ke lam mulut dorg suh dorg diam.or ikat kat pokok rambutan kat bwah umah atan so dorg x lari2 gedebak gedebuk and making all those irritating noise yg bwat aku xleh nak study and rehat gn tenang.grr~

another one is the foods there are sgt superb compare to kat melaka.haha!bias gila kot aku ni.sory baba..jgn diskaunkan duit raya k.hee~tp btullah.sapa boleh lawan hajah mupie pny kuah kacang?the best in tawau and kunak man!and some say in kk oso la.hehe.waaa i really miss d moment with my family in Tawau!

tapi tu lah.dah adat kena gilir2.my father decided to sambut raya here.tp bgus sket dorg dtg cni ptg raya 1st..so nenek kunak aku xdalah terasa sgt..yala anak dia ada 2 ja kot..kalaw dah mak aku xbalek sapa lagi nak balik..aunt aku ja..xpa nek..nnt nisa balik cuti nisa tinggal ma nenek kasi kawan nenek k!:)..(walaupun nenek xpndai baca..tp xpa kita ada itu homeopati telepati watever i dunno.haha.)

err..yg sebenarnya entry ni bkan utk aku tulis sal raya..tp xpala da bpereggan2 aku karang baru perasan dah out of topik.haha.excited nak raya tu la pasal.so kesimpulannya di sini..im going back to jasin tmr morning with my aunt..my dad,mom and bro will arrived the day after tmr..and we'll be celebrating eid here..AGAIN for me.wargh!xpala.yg pnting..det raya!yeah!
i don't think this will be my last post for today cuz im in the mood for many updatesss!so i'll wish you all later ok.toodles for now!terasa nak makan megi plak.

~harharharharunsalimbachik~

No comments: