Tuesday, November 30, 2010

Bila nak jadi baik

Bila nak jadi baik ni
Bila tak nak tinggal sembahyang ni
Bila nak amar makruf nahi mungkar ni
Bila nak berhenti melawan cakap ni
Bila nak belajar baik2 ni
Bila nak berhenti menipu ni
Bila nak pakai elok2 ni
Bila nak berhenti prasangka buruk ni
Bila nak cakap sopan2 ni
Bila nak jadi rajin ni
Bila nak jadi perempuan ni
Bila bila bila!

Dear God, please don't leave me. Guide me. Help me.

Awak, jom jadi baik. Sampai mati kita sama2 kalau kita jadi baik. Kan?

4 comments:

Musafir Melayu said...

mulakan sikit2, tapi berterusan...

kadang2, memberi salam dengan ikhlas pun boleh dikira sebagai permulaan yang bagus...kemudian tambah lagi amalan2 dengan baik...kalau dulu solat ada lopong, penuhkan..kemudian jaga pula waktu solat..

semoga berjaya!!

kHaiEysHa said...

thanks kaseh en. ariff! :)

whiterose said...

tambah sikit !
bila nak berhenti maki :P hehee
bila kita rasa kita ikhlas nak berubah, sikit demi sikit 'bila' yg kita harapkan tuh akan hilang kai ! trust me.
kadang2 dlu myra terpikir tertanya diri sendirik 'bila aku nak pakai tudung w/o kdg2 pakai, kdg2 x' lama2 'bila' tuh hilang bila myra dah betul2 ikhlas ! n thanks god finally it's happen :) just trust yr self, yakin pada diri sendirik okay :)

kHaiEysHa said...

haha! *gedegang* macam kena pecah teloq kat muka! yg tu mmg kelemahan kai palingggggllaaa obvious. what to do, its in my blood! hahaha..insya Allah, tq yunk! :)