Wednesday, July 7, 2010

haa cukup emo tak?

Saya ni bukannya ANAK ORANG KAYA cam korang. Bukan jugak kais subuh makan subuh kais supper makan supper. Pun bukan jugak kais pagi makan berhari2. Saya ni yang sedang2 saja. Apa saya dapat duit daripada encik MARA itulah saya guna sebulan. Tak mintak dah duit mak bapak saya. Mintak tolong bayarkan sewa bilik yang mahal gedabak tu ja. kalaw ada rezeki lebih adalah serat dua saya dapat bonus tengah bulan. Tu pun ingat cukupkah nak berfoya2 macam korang?Jadi tak payahlah nak cakap eh kau ni ajak pi sini tanak pi sana tanak kedekut lah kaw.

Saya bukan kedekut. *kadang2lah*. Kalaw saya ada BANYAKKKK duit yang boleh sepah2 terbang2 cam korang tu ingat saya tolak ka nak p berjoli segala? Ingat saya tanak belanja kawan2 sayakah? Saya berjimat cermat membawa berkat. Kesian kat mak bapak saya. Walaupun saya bukan anak yang baik tapi saya masih ada hati perut. Mak saya keja duk dalam aircond tapi kerja tak pandai siap2. Kadang2 saya cuti sekejap kat umah pun mak saya outstation carik duit. Baba saya? Jangan ceritalah. Dah cukup banyak peluh kudrat semua keluar semata2 nak cari duit bagi kat saya ngan adik saya. Tahan ja hati ni tengok sebab ego tanak tunjuk rasa menghargai tu.

Saya bukan lahir2 ja terus menggelongsor atas katil emas cam korang. Ok itu hiperbola. Saya biasa ja. Saya pun ada banyak impian. Nak keliling Europe, nak shopping sampai muntah darah, tak payah nak pikir berjuta kali bila nak beli barang, sekali tengok terus ngap ja amek, tukar hp dua belas kali setahun. Wishlist saya tak pernahlah nak bergerak2. Kalaw setahun ada dua belas maybe dua tiga yang termakbul. Tapi ada saya mintak duit korang? Takda kan? Jadi tak payahlah nak menyombong cam babi depan saya. Apa mahal sangat ka senyum anak orang kaya? Kita ni sama ja semua. Kat padang masyar nanti semua bertelanjang. Tak ada yang pakai Gucci, Pull n Bear, Jimmy Choo atau yang sewaktu dengannya. Tuhan tak pandang pun korang. Jadi tak payahlah nak tengok saya ni macam ahmoi tepi jalan jual sayur.

Tapi saya happy. Biar saya hidup sederhana, ramai orang sayang kat saya.*maybe*. Keluarga saya penuh dengan kasih sayang. Amin Insya Allah. Jadi tak payahlah nak menyombong cam haram kat saya. Because you know what, poket saya mungkin rabak sikit dari korang, tapi hati saya penuh dengan kasih sayang keluarga saya :). Get it, loser? :))

6 comments:

Seiryu Ayime said...

hahhahaha hati penuh kasih syg tu aku xboleh trima.. kaw marah2kan khai.. tp xthn aku ketawa.. hahah gelongsor katil emas.. wah aku pon maw jugaaaaaa

Khaieysha said...

haha kurang asam kaw..aku pun maww kalaw ada la di hospital malaysia no.hahaha

nadyazgal said...

uhuhu.. well said bebeh! tebayang2 aku ko beliur tgk suar mng tu!!

Khaieysha said...

nad: haha jgn kaw kasi ingt aku.trus kesian aku dgn diriku sendiri.hahaha

TehTarikUmp! said...

terlanjang auww....suke2.haha

Khaieysha said...

bubu: getek!